• اطلاعیه ها

    • Movyn

      مسابقه بازی‌پدیا   یکشنبه, 30 مهر 1396

      بازی‌پدیا برای تشویق کاربران و مخاطبان به مقاله‌نویسی، اقدام به برگزاری مسابقه ماهیانه مقاله‌نویسی می‌کند.   بازی‌پدیا برای تشویق کاربران و مخاطبان به مقاله‌نویسی، اقدام به برگزاری مسابقه ماهیانه مقاله‌نویسی می‌کند. در جریان این رقابت که از ابتدای هر ماه آغاز و تا انتهای ماه دنبال می‌شود، ۵ کاربری که در طول آن ماه، بیشترین مقاله را در تمامی ویکی‌ها ارسال کرده باشند معرفی خواهند شد. جوایز برنگان این مسابقه، به ترتیب زیر خواهد بود.   برای اطلاعات بیشتر به صفحه مسابقه مراجعه نمایید.
    • Movyn

      نتایج مسابقه مقاله‌نویسی بازی‌پدیا - دی 96   جمعه, 29 دی 1396

      برای مشاهده نتایج به این صفحه مراجعه کنید.  

Meysam

کاربر فعال
  • تعداد ارسال ها

    185
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    3
  • امتیاز ویکی

    2
  • امتیاز کیفیت

    10

آخرین بار برد Meysam در 28 دی

Meysam یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است!

1 دنبال کننده

درباره Meysam

  • درجه
    کاربر حرفه‌ای
  • تاریخ تولد 28 خرداد 774

مشخصات من

  • نام اصلی :
    میثم حق جانپور
  • جنسیت :
    آقا
  • محل سکونت :
    مشهد

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

75 بازدید کننده پروفایل
  1. آنچارتد 4 - گفتگوهای اختیاری

    در آنچارتد 4 وقتی NPCها (کرکترهای غیر قابل کنترل) اطراف نیتن هستند، شما ممکن هست این شانس را داشته باشید که یک "گفتگوی اختیاری" یا optional conversation با آن شخصیت فعال کنید. این مثل یک رویداد است و با دکمه مثلث فعال می شود. نشانه فعال شدن گفتگوی اختیاری آیکون ابر دیالوگ و دکمه مثلث است که بالای سر شخصیت ظاهر می شود. آیکون این گفتگوها در اکثر موارد تحت شرایط خاصی توسط بازی فعال می شود و به این معنا است که شما باید کار خاصی را انجام بدهید تا گفتگوی اختیاری باز شود. وقتی هم که باز شد شما میتوانید این گفتگو را داشته باشید یا نداشته باشید. در پایین نشان می دهیم که گفتگوهای اختیاری بازی آنچارتد 4 در چه محل هایی و چه طور فعال میشوند. کل گفتگوهای اختیاری 36 گفتگو است که ممکن است به آنها بخورید و داشته باشید و اگر همه اینها را در یک مرتبه بازی فعال کنید تروفی Gift of Gab را خواهید گرفت. محتویات 01 - "That Wasn't the Slowest Dive" 02 - "How Did We Do?" 03 - "The Little Things You Miss the Most" 04 - "Your Other Wonderful Finds" 05 - "Going Over Out Exit Strategy" 06 - "Avery Sure Had a Thing for St. Dismas" 07 - "It Looks Like a Constellation" 08 - "Would You Look at This Place!?" 09 - "No Guilt Trip" 10 - "Still in One Piece" 11 - "Can't Trust Anyone These Days" 12 - "Nice View" 13 - "A Staging Ground of Some Kind" 14 - "If Only Alcazar Saw it That Way" 15 - "You Suppose They Traded With Other Colonies?" 16 - "What Are We Doing Here?" 17 - "So, What Do You Think Happened?" 18 - "Hey Nathan, Check It Out" 19 - "Some of These Bodies are Dressed Like Soldiers" 20 - "What the Hell Happened Here?" 21 - "Check This Out" 22 - "These Boxes Remind You of Anything?" 23 - "Even the Author's Name is Fake" 24 - "It'll Just Disintegrate in My Backpack" 25 - "So, Have You Been Here Long?" 26 - "Did Sully Fill You In On the Deal With This Place?" 27 - "That's Quite a Feat for a Bunch of Pirates" 28 - "At Least I Didn't Lie" 29 - "It's Like a Postcard" 30 - "So What Made You Change Your Mind?" 31 - “Digna Factis Recipimus” 32 - “Hodie Mecum Eris In Paradiso” 33 - "They Were Both Founders?" 34 - "I'm Fine... You?" 35 - "Sounds Like My First Job" 36 - "Hey Vicky" 01 - "That Wasn't the Slowest Dive" مرحله: 03 - The Malaysia Job محوطه: خلیج آمریکای کاراییب - روی عرشه کشتی جیمسن وقتی با نیتن ماموریت زیر آب تمام شد و از عمق بالا کشیده شد. شما روی عرشه پایین میپرید و می توانید با نیتن در کشتی حرکت کنید. به سمت راست و محموله که خارج شده بروید و بالای سر کارگر آیکون گفتگوی اختیاری را ببینید.حالا مثلث را بزنید تا اولین گفتگوی اختیاری را با این کارگرها داشته باشید. 02 - "How Did We Do?" مرحله: 03 - The Malaysia Job محوطه: خلیج آمریکای کاراییب - روی عرشه کشتی جیمسن یک سکو و پلکان بدر کشتی هست و باید از آن بالا بروید. این بالا یک گفتگوی اختیاری دیگر هم با یک کارگر دیگر وجود دارد. 03 - "The Little Things You Miss the Most" مرحله: 06 - Once a Thief... محوطه: عمارت های ایتالیایی محل مزایده - بیشه در این مرحله شما بالاخره به جایی میرسید که باید با طناب بپرید و وارد یک بیشه شوید (جایی که سم به نیتن میگوید صبر کند تا نگهبان ها بروند) و سپس وارد می شوید. اینجا با سم حرکت کنید و به سمت خانه کوچکی می روید که یک گفتگوی اختیاری با او فعال می شود. 04 - "Your Other Wonderful Finds" مرحله: 06 - Once a Thief... محوطه: عمارت های ایتالیایی محل مزایده - نزدیک ستون ها در این مرحله شما به جایی می رسید که باید با طنابروی صخره بدوید و سپس بپرید روی ستون های یک خرابه. اینجا سم را دنبال کنید و حرف هایش را بشنوید تا اینکه بالاخره یک گفتگوی اختیاری فعال شود. 05 - "Going Over Out Exit Strategy" مرحله: 06 - Once a Thief... محوطه: عمارت های ایتالیایی محل مزایده - طبقه بالا شما در این مرحله بالاخره وارد عمارت می شوید (کات سین از دیدن ویکتور سالیوان) وسپس با نیتن در طبقه بالایی هستید. اینجا سم و ویکتور را دنبال کنید. سم به بالکن سمت راست می رود. دنبالش بروید و وقتی که او به نرده تکیه داده بود نزدیکش شوید و گفتگوی اختیاری را اجرا کنید. 06 - "Avery Sure Had a Thing for St. Dismas" مرحله: 08 - The Grave of Henry Avery محوطه: کلیسای قدیمی - زیرزمین قبرستان در این مرحله در زیرزمین گورستان به جایی به صلیب حضرت مسیح می رسید که جلوی این قسمت شما یک گفتگوی اختیاری با سم خواهید داشت. 07 - "It Looks Like a Constellation" مرحله: 08 - The Grave of Henry Avery محوطه: کلیسای قدیمی - زیرزمین قبرستان در زیرزمین جایی که شما پازل نور و روشن کردن نقطه‌ها را تکمیل می‌کنید صدای باز شدن درب (یا چیزی شبیه در) می‌آید و سم به سمت دروازه می‌دود. پیش سم بروید تا یک گفتگوی اختیاری با سم داشته باشید. 08 - "Would You Look at This Place!?" مرحله: 09 - Those Who Prove Worthy محوطه: غارهای منتسب به هنری ایوری در غارهای منتسب به ایوری شما پازل و تله اول (صلیب ها ، سطل و آب) را رد میکنید. در محوطه بعدی از سمت چپ بروید تا سم در انتها بایستد.اینجا یک گفتگوی اختیاری فعال میشود که میتوانید اجرا کنید. 09 - "No Guilt Trip" مرحله: 10 - The Twelve Towers محوطه: زمین‌های آتشفشان ماداگاسکار - نزدیک برجک سیگنال وقتی جستجوها در زمین های وسیع زیر آتشفشان تمام شد و نیتن و دوستانش کل مسیر را بالا رفتند. یک جا در نزدیکی برجک نسبتا سالمی که قبلا برای علامت دادن ظاهرا استفاده می شده خواهید ایستاد. همه پیاده می شوند و ... سم و ویکتور هرکدام سمتی از برجک می روند. پیش سم بروید تا گفتگوی اختیاری فعال شود. 10 - "Still in One Piece" مرحله: 10 - The Twelve Towers محوطه: زمین‌های آتشفشان ماداگاسکار - نزدیک برجک سیگنال وقتی جستجوها در زمین های وسیع زیر آتشفشان تمام شد و نیتن و دوستانش کل مسیر را بالا رفتند. یک جا در نزدیکی برجک نسبتا سالمی که قبلا برای علامت دادن ظاهرا استفاده می شده خواهید ایستاد. همه پیاده می شوند و ... سم و ویکتور هرکدام سمتی از برجک می روند. پیش ویکتور بروید تا گفتگوی اختیاری فعال شود. 11 - "Can't Trust Anyone These Days" مرحله: 11 - Hidden in Plain Sight محوطه: بازار اطراف برج شهر در این مرحله در محوطه بازار شهر (پایین پله ها) شما باید چند کار را به ترتیب انجام بدهید تا یک گفتگوی اختیاری با ویکتور سالیوان باز شود. شما در وسط زنی می بینید که سبد سیب دستشان است. پیششان بروید و یک سیب بخرید. حالا جلو بروید و جلوتر در سمت چپ یک مردی میبینید که نشسته و به دیوار تکیه داده. او یک میمون لمور روی دوشش است و نیتن میتواند تعامل کند. بعد از این می که جلو بروید لمور از پشت می آید و سیب را از نیتن می گیرد! بعد از این یک گفتگوی اختیاری سریع با سالی فعال میشود که باید عجله کنید و سریع اجرا کنید چون ممکن است سالی جلو برود و امکان گفتگو هم از بین برود. 12 - "Nice View" مرحله: 12 - At Sea محوطه: خلیج کینگز بی ماداگاسکار - جزایر کوچک در این مرحله شما در جایی برای سم قلاب می گیرید و او از پل رد می شود و پل می شکند. بعد او می رود که چیزی پیدا کند تا شما هم بالا بروید. به او زحمت ندهید چون باید خودتان بالا بروید. بعد از اینکه به او رسیدید با او حرکت کنید تا اینکه او در انتها و نزدیک لبه صخره بایستد. اینجا یک گفتگوی اختیاری میتوان با سم اجرا کرد. 13 - "A Staging Ground of Some Kind" مرحله: 12 - At Sea محوطه: خلیج کینگز بی ماداگاسکار - اتاق مهندسی وقتی با طناب از رتفاع پایین محوطه میدان مانند با مجسمه های بزرگ در اطرافتان رسیدید،شما دو در کوچک در پایین این منطقه خواهید دید و شما باید همه چیزهایی که در این دو اتاق امکان بررسی دارند را چک کنید. وقتی آخرین چیز را هم بررسی کنید اینجا می توانید یک گفتگوی اختیاری هم با سم فعال کنید. 14 - "If Only Alcazar Saw it That Way" مرحله: 14 - Join Me in Paradise محوطه: لیبرتالیا - بخش اقتصادی دهکده در همین شروع مرحله شما قبل اینکه پایین بپرید یک treasure را از گاری بردارید. حالا پایین روی سطح چوبی بپرید و نزدیک سم شوید تا یک گفتگوی اختیاری فعال شود. 15 - "You Suppose They Traded With Other Colonies?" مرحله: 14 - Join Me in Paradise محوطه: لیبرتالیا - بخش اقتصادی دهکده شما همین اول کار در بخشی هستید که مغازه ها و ... است و سم و نیتن نتیجه میگیرند که این محل قبلا باید بخش اقتصادی لیبرتالیا باشد. جلوتر در سمت راست شما یک خانه دو طبقه ولی کوچکی می بینید که پایین آن مغازه آهنگری است. شمشیری که روی میز است را ابتدا بررسی کنید. اینجا کات سین از شیرین کاری سم نشان داده میشود. بعد از این کمی اینجا اطراف سم بمانید تا بالاخره یک گفتگوی اختیاری با او باز شود. 16 - "What Are We Doing Here?" مرحله: 14 - Join Me in Paradise محوطه: لیبرتالیا - بخش اقتصادی دهکده در ادامه همین دهکده شما یک ساختمان بزرگی با یک حفره در سمت راستش میبینید. اینجا قبلا میخانه بوده. واردش شوید تا طبقه بالا یک صندلی و آیکون گفتگوی اختیاری ببینید. به آنجا بروید و گفتگوی اختیاری را فعال کنید. سم و نیتن روی صندلی کنار هم می نشینند و کمی در این شهر گمشده گپ می زنند. کار شما این است که در جوابها دکمه مثلث را بزنید و این کار را تا جایی ادامه میدهید که گفتگوی Time to go تنها گزینه باقی مانده باشد. 17 - "So, What Do You Think Happened?" مرحله: 14 - Join Me in Paradise محوطه: لیبرتالیا - بخش اقتصادی دهکده بعد از میخانه جلوتر در سمت چپ یک ساختمان مخروبه اصطبل هست. شما که وارد شوید خیلی زود نیتن متوجه اسکلت اسب ها می شود که همین طور سر جایشان بسته هم بودند و مرده بودند. آیکون ثبت در دفتر برای همین اسکلت اسب است. وقتی این را ثبت کنید سم نزدیک میشود و یک گفتگوی اختیاری میتوانید فعال کنید. 18 - "Hey Nathan, Check It Out" مرحله: 14 - Join Me in Paradise محوطه: لیبرتالیا - بخش اقتصادی دهکده بعد از رد شدن از آهنگری جایی که تخته هایی برای تنبیه دزدها نصب شده، سم سر شوخی را باز می کند و خودش را روی آن قرار می دهد و از ناتان می خواهد که عکسش را بکشد. این مورد ممکن است از دست برود چون اگر حواستان به سم نباشد ممکن است او چنین شیرین کاری نکند. آیکون صحبت حالا روی سم ظاهر می شود و دکمه مثلث را که بزنید هم یک گفتگوی اختیاری فعال می شود و هم نیتن نقاشی جالبی می کشد! 19 - "Some of These Bodies are Dressed Like Soldiers" مرحله: 14 - Join Me in Paradise محوطه: لیبرتالیا - بخش اداری وقتی شما بالاخره به بخش اداری لیبرتالیا برسید شما وارد یک حیاط بزرگ میشوید که شبیه یک صحنه جنگ است و اجساد و بشکه ها و توپ ها در آن دیده میشوند. اینجا سم و نیتن صحبت می کنند و شما کنار سم بمانید تا یک گفتگوی اختیاری با او باز شود. 20 - "What the Hell Happened Here?" مرحله: 15 - The Thieves of Libertalia محوطه: محوطه اداری لیبرتالیا - اتاق خزانه داری شما در اتاق خزانه داری کمی که بررسی کنید اطراف را یک گفتگوی اختیاری مهم دارید ولی قبل اینکه این گفتگوی اختیاری با سم (شما را صدا میکند تا چیزی نشان بدهد) را فعال کنید حتما کل اتاق را بگردید و کشوها و صندوقچه ها را باز کنید. چون با این کار یادداشت های ژورنال کسب میکنید. اگر گفتگو با سم را فعال کنید دیگر نمیتوانید این یادداشت ها را بردارید. بعد از گرفتن هر سه یادداشت، باید به انتاه سمت چپ اتاق بروید تا یک جسد زره پوش ببینید. این را هم بررسی کنید تا یک گفتگوی اختیاری با سم فعال شود. 21 - "Check This Out" مرحله: 15 - The Thieves of Libertalia محوطه: محوطه اداری لیبرتالیا - اتاق خزانه داری حالا که همه یادداشت ها و گفتگوی اختیاری را با سم گرفتید وقت رفتن پیش سم است.گفتگوی مهم را فعال کنید. 22 - "These Boxes Remind You of Anything?" مرحله: 16 - The Brothers Drake محوطه:عمارت -اتاق ادی در این مرحله شما کنترل نیتن نوجوان را در دست میگیرید. بعد از اینکه وارد عمارت شدید (اتاق زیر شیروانی) وقتی از دریچه که سم باز کرد پایین پریدید شما در یک راهرو هستید. در طرف مخالف سم یعنی سمت چپ یک در هست. وارد اتاق ادی شوید تا وسط اتاق وسایل بسته بندی شده ببینید. حالا به طرف دیگر وسایل بروید و روی میز یک یادداشت را بررسی کنید (حتما طرف دیگر یادداشت را هم بررسی کنید). وقتی یادداشت را سر جایش برگردانید سم شروع به صحبت میکند. و نزدیکش شوید تا گفتگوی اختیاری باز شود. 23 - "Even the Author's Name is Fake" مرحله: 16 - The Brothers Drake محوطه:عمارت - اتاق گلخانه ای شما در طول جستجوی عمارت با سم وارد یک اتاق نسبتا بزرگ و شبیه گلخانه میشوید. اینجا وسایلی هست که میتوان بررسی کرد ولی فعلا هیچ کدام را بررسی نکنید. هیچ کدام غیر از کتابی که روی میز و روی بقیه کتاب ها است (کتاب pirates یا دزدان دریایی) و وقتی بررسی کردید و سر جایش گذاشتید یک گفتگوی اختیاری با سم خواهید داشت. 24 - "It'll Just Disintegrate in My Backpack" مرحله: 16 - The Brothers Drake محوطه:عمارت - اتاق گلخانه ای شما بعد از فعال کردن گفتگوی 23 با سم بلافاصله باید گفتگوی چهارم را هم بگیرید. به نظر این گفتگو وقتی فعال می شود که شما قبل از چک کردن کتاب دزدان دریایی هیچ وسیله دیگری در اتاق را بررسی "نکرده باشید". پس اگر این گفتگو دوم را نگرفتید باید از چک پوینت لود کنید و دوباره این بخش را بازی کنید. 25 - "So, Have You Been Here Long?" مرحله: 17 - For Better or Worse محوطه: جنگل نزدیک نیو دوون - راه دنباله بعد از اولین رودخانه بعد از اولین رودخانه وقتی از نردبان بالا رفتید اینجا یک گفتگوی اختیاری با النا فیشر باز میشود. 26 - "Did Sully Fill You In On the Deal With This Place?" مرحله: 17 - For Better or Worse محوطه: جنگل نزدیک نیو دوون - محوطه دومین رودخانه در دومین محوطه رودخانه شما به جایی رسیده اید که یک درخت فضایی مثل طاق درست کرده است. از آن بگذرید. در سمت چپ النا در جایی زیر آفتاب دیده میشود. نزدیکش شوید تا یک گفتگوی اختیاری باز شود. اگر قبلش جلو بروید و به سطح بالایی بروید دیگر این گفتگو باز نمیشود. 27 - "That's Quite a Feat for a Bunch of Pirates" مرحله: 17 - For Better or Worse محوطه:جنگل نزدیک نیو دوون - نزدیک آسانسور اول شما از یک جا از النا مدتی جدا می شوید و در سمت چپ وقتی آویزان هستید دو سرباز به شما تیراندازی میکنند. النا هم به کمک می آید و این دو را خواهید کشت. حالا به سمت راست بروید و نزدیک آسانسور یک گفتگوی اختیاری با النا باز شده است. 28 - "At Least I Didn't Lie" مرحله: 17 - For Better or Worse محوطه:جنگل نزدیک نیو دوون - نزدیک آسانسور اول شما وقتی گفتگوی بالا (28) را فعال کنید گفتگوی دوم را هم باز میکنید که میتوانید آن را هم اجرا کنید. 29 - "It's Like a Postcard" مرحله: 17 - For Better or Worse محوطه:جنگل نزدیک نیو دوون - داخل آسانسور سوم وقتی شما جیپ را وارد آسانسور کنید و با آن بالا بروید. النا در گوشه آسانسور دارد فضای جزیره را نگاه می کند. نزدیکش شوید و این گفتگوی اختیاری را باز کنید. 30 - "So What Made You Change Your Mind?" مرحله: 17 - For Better or Worse محوطه:جنگل نزدیک نیو دوون - داخل آسانسور سوم شما وقتی گفتگوی بالا (29) را فعال کنید در ادامه گفتگوی دوم را هم با النا باز میکنید. پس این گفتگوی اختیاری مهم را هم باز کنید. 31 - “Digna Factis Recipimus” مرحله: 18 - New Devon محوطه: نیو دوون - بیرون دیوار شهر در ابتدای مرحله به طرف محلی با قفس های آویزان بروید. و سپس در سمت چپ ستونی در مرکز محوطه. حالا نزدیک تابلویی شوید تا النا آن را بخواند. بعد از این شما یک گفتگوی اختیاری با او باز می کنید. 32 - “Hodie Mecum Eris In Paradiso” مرحله: 18 - New Devon محوطه: نیو دوون - بیرون دیوار شهر بعد از گرفتن گفتگوی قبلی به سمت دروازه در طول دیوار بروید و دروازه را بررسی کنید. بعد از صحبت النا یک گفتگوی اختیاری با او باز می شود. 33 - "They Were Both Founders?" مرحله: 18 - New Devon محوطه:نیو دوون - نزدیک عمارت وانت بعد از رد شدن از یک محوطه پر از سربازان شورلاین نیتن و النا وارد غار و بعد از راه آب و شنا جلوتر می روند و از طرف دیگر غار بیرون میشوند. در بیرون هم آنها از دور سربازان شورلاین را می بینند که جلوی عمارت ایوری هستند. به پایین بپرید که جلوتر اسکلت آویزان زنی دیده شود. یادداشت را از روی میز بردارید تا النا صحبتی کند. حالا یک گفتگوی اختیای با او باز میشود که میتوانید فعال کنید. 34 - "I'm Fine... You?" مرحله: 18 - New Devon محوطه:نیو دوون - نزدیک عمارت بالدریج بعد اینکه نیتن جعبه را گذاشت و بالا رفتید جلوتر که بروید کف ساختمان از هم می شکافد و شما و النا سر می خورید تا اینکه در آب می افتید. اینجا النا صحبت که میکند نزدیکش باشید تا یک گفتگوی اختیاری باز شود. 35 - "Sounds Like My First Job" مرحله: 18 - New Devon محوطه:نیو دوون - عمارت ایوری در ابتدای عمارت ایوری شما به اتاق مطالعه ایوری می رسید و النا شروع به صحبت درباره اولین شغلش میکند. یک گفتگوی اختیاری اینجا باز میشود. 36 - "Hey Vicky" مرحله: Epilogue محوطه: بیرون از خانه - نزدیک قایق در اپیلوگ بازی شما کسی دریک را هدایت میکنید و بعد از گشتن کامل خانه میتوان خارج شد. وقتی خارج شدید به سمت قایق بروید. یک گفتگوی اختیاری اینجا با سگ خانواده دریک (ویکی) باز میشود. راهیاب آنچارتد 4 راهیاب مراحل Prologue • Chapter 01 - The Lure of Adventure • Chapter 02 - Infernal Place • Chapter 03 - The Malaysia Job • Chapter 04 - A Normal Life • Chapter 05 - Hector Alcazar • Chapter 06 - Once a Thief... • Chapter 07 - Lights Out • Chapter 08 - The Grave of Henry Avery • Chapter 09 - Those Who Prove Worthy • Chapter 10 - The Twelve Towers • Chapter 11 - Hidden in Plain Sight • Chapter 12 - At Sea • Chapter 13 - Marooned • Chapter 14 - Join Me in Paradise • Chapter 15 - The Thieves of Libertalia • Chapter 16 - The Brothers Drake • Chapter 17 - For Better or Worse • Chapter 18 - New Devon • Chapter 19 - Averys Descent• Chapter 20 - No Escape • Chapter 21 - Brothers Keeper • Chapter 22 - A Thiefs End • Epilogue
  2. آنچارتد 4 - یادداشت‌های ژورنال

    در آنچارتد 4 وقتی با نیتن در محیط حرکت و جستجو می‌کنید او گاهی اوقات دست‌نوشته یا سند خاصی را پیدا می‌کند که در دفترچه شخصی (یا ژورنالش) نقاشی قرار می‌دهد. این معمولا یک سرنخ است که با آیکون کتابچه که روی آن یک برگ کاغذ است مشخص است. وقتی آیکون ظاهر شود باید دکمه مثلث را بزنید تا نیتن یادداشت را بردارد و درحالی که دستش گرفته می توانید متن آن را مطالعه کنید. بعد از مطالعه هم نیتن آن را در دفترچه میگذارد که بعدا می توان برگشت و کاغذ را خواند. نیتن در مجموع دو نوع ثبت در دفترچه دارد که یکی همین سندها و یادداشت‌ها و دیگری چیزهایی است که خودش ثبت می‌کند و تصاویر ژورنال نام دارد. در زیر لیست کامل یادداشت هایی که نیتن در ژورنال وارد می کند قرار گرفته است. اگر شما فقط یک یادداشت در دفترچه وارد کنید تروفی Take a Note را می‌گیرید و اگر همه این‌ها را بگیرید (مجموعا 23 مورد) تروفی Lost History به دست می‌آید. همین طور بعضی موارد هستند که نیتن خودکار در دفترچه شخصی‌اش وارد می‌کند که حساب نمی شوند. محتویات 01 - Monk's Letter 02 - Thomas Howard Letter 03 - Lt. Sherwood Letter 04 - Thomas Tew Letter 05 - Burnes’ Note #1 06 - Burnes’ Note #2 07 - Navigator Note 08 - Hayes’ Letter 09 - Letter To Father 10 - Colonist Letter 11 - Ship Manifest 12 - Inventory Drawings 13 - Inventory Note 14 - Inspector's Letter 15 - Dead Colonist Letter 16 - Threatening Note 17 - Letter of Revenge 18 - Alliance Letter 19 - Tew’s Invitation 20 - Letter of Regret 21 - My Loyal Subjects 22 - Exley’s Journal Page 23 - Burnes' Grandson's Note 01 - Monk's Letter مرحله: 08 - The Grave of Henry Avery محوطه: کلیسای قدیمی - قبرستان در این مرحله نیتن و سم بعد از مدتی جستجو در قبرستان بالاخره راه مخفی را پیدا کردند. وقتی پایین رفتید یادداشت را در گوشه سمت راست در کنار جسد خواهید یافت. با زدن دکمه مثلث نیتن این را برداشته و متن را می بینید. 02 - Thomas Howard Letter مرحله: 09 - Those Who Prove Worthy محوطه: غارهای منتسب به هنری ایوری در این مرحله جایی هست که نیتن به پل شکسته می رسد و شما جابجا کردن یک جعبه سنگین و با طناب و قلاب به طرف دیگر پل شکسته می‌روید. بعد از این هم به یک تونل می‌رسید. از سمت دیگر که خارج شدید روی سطحی هستید که باید پایین بیایید. در سمت چپ پایین یک اسکلت است که سند بعدی را از روی این جسد باید بردارید. 03 - Lt. Sherwood Letter مرحله: 10 - The Twelve Towers محوطه: زمین‌های آتشفشان ماداگاسکار - پشت آبشار در مرحله 10 یعنی ماداگاسکار شما سوار ماشین با سم و ویکتور سالیوان هستید. مسیر اصلی جایی میرسد که شما یک آبشار در سمت چپ و از دور می بینید. به سمت آبشار بروید و واردش شوید چون یک غار مخفی پشت این آبشار است. اینجا در سمت راست یک سکوی بلندی هست که برای رفتن روی آن شما یک جعبه را در سمت چپ با طناب پایین می آورید. جعبه را هل داده و حالا روی سکو بروید. این بالا یک treasure و همچنین یک یادداشت هست که باید بردارید. 04 - Thomas Tew Letter مرحله: 10 - The Twelve Towers محوطه: زمین‌های آتشفشان ماداگاسکار - محوطه جهان باز کمی بعد اینکه از دومین برج مخفی کاری و درگیری رد شدید و مسیر را ادامه دادید به یک محوطه بزرگ و قابل جستجو می رسید که از قضا موراد collectibles زیادی هم در خود جا داده است. وقتی اولین بار از تخته سنگی پایین آمدید، به طرف راست و تا دوردست رانندگی کنید تا یک چاه پیدا کنید. داخل چاه در طرف دیگر جسدی هست که یک یادداشت را از روی آن باید بردارید. 05 - Burnes’ Note #1 مرحله: 12 - At Sea محوطه: خلیج کینگز بی ماداگاسکار - جزایر کوچک مرحله 12 بازی از جایی شروع می‌شود که نیتن و سم در یک قایق موتوری بزرگی هستند که سه جزیره یا خشکی کوچک جلویشان است. همین طور جلو و به سمت جزیره وسط بروید. اینجا یک محوطه کوچک ساحلی است. کمی که بگردید یک صلیب چوبی در سمت چپ می بینید که آیکون ثبت در ژورنال روی آن ظاهر می‌شود.حال به عقب ترین بخش محل در راست برویدتا یک غار ببینید که یادداشت شماره پنجم بازی روی یک جعبه چوبی در اینجا است. 06 - Burnes’ Note #2 مرحله: 12 - At Sea محوطه: خلیج کینگز بی ماداگاسکار - جزایر کوچک مرحله 12 بازی از جایی شروع می‌شود که نیتن و سم در یک قایق موتوری بزرگی هستند که سه جزیره یا خشکی کوچک جلویشان است.به دورترین جزیره در سمت چپ بروید و قبل از رسیدن به کشتی شکسته و مغروق شما یک ساحل دارید با جعبه ها، بشکه ها و وسایل به جا مانده. این بخش را جستجو کنید تا یک یادداشت دیگر پیدا شود. 07 - Navigator Note مرحله: 13 - Marooned محوطه: قسمت خارجی جزیره اصلی - پشت غار آبشار پس از خروج از غار و در ادامه بالا رفتن از صخره ها، شما به جایی می‌رسید که یک اسکلت آویزان شده روی صخره مقابل دیده می‌شود. نزدیکش که بشوید آیکون ثبت ظاهر می شود و نیتن در دفترچه اش آن را می کشد. حالا به سمت چپ رفته و در کنار دیوار اسکلت دیگری بیابید که از روی آن سند یا یادداشت شماره هفت بازی است. 08 - Hayes’ Letter مرحله: 13 - Marooned محوطه: قسمت خارجی جزیره اصلی - محوطه جنگل جایی که نیتن به سربازهای شورلاین رسید و شما از آن‌ها عبور کردید، نیتن با طناب به سمت دیگر و جنگلی می رود. در ادامه شما به جایی می رسید که روی صخره لبه هایی برای بالا رفتن دارد. در اینجا جسدی است که یادداشت یا سند بعدی هم در کنار آن است. 09 - Letter To Father مرحله: 14 - Join Me in Paradise محوطه: لیبرتالیا - بخش اقتصادی دهکده بعد از مدت ها جستجو سم و نیتن بالاخره لیبرتالیا را می یابند و شما همین اول کار در بخشی هستید که مغازه ها و ... است و سم و نیتن نتیجه میگیرند که این محل قبلا باید بخش اقتصادی لیبرتالیا باشد. شما به زودی در مسیر اولین مغازه (آهنگری) می بینید که در طبقه بالا پنجره باز است. بالا و داخل پنجره شوید تا روی میز یادداشت بعدی را بردارید. 10 - Colonist Letter مرحله: 14 - Join Me in Paradise محوطه: لیبرتالیا - بعد از اولین جنگ با سربازان در این مرحله وقتی اولین درگیری با شورلاین را تمام کردید و قبل از اینکه به گل زرد در گوشه برسید شما یادداشت بعدی را روی میز سمت راست می یابید. 11 - Ship Manifest مرحله: 15 - The Thieves of Libertalia محوطه: محوطه اداری لیبرتالیا - اتاق خزانه داری سم و نیتن در ادامه به اتاق خزانه داری رسیدند ولی اثری از گنج ایوری هم نبود. اینجا می توانید اتاق خزانه داری را جستجو کنید که شامل باز کردن چندین کشو و صندوقچه و... است. نکته بسیار مهم این است که بعد مدتی گشتن سم شما را صدا میکند تا چیزی را نشان دهد. اگر شما پیشش بروید و صحبت کنید بعدا دیگر نمیتوانید اتاق را کامل جستجو کنید و... معمولا این یادداشت در داخل دومین کشو یا کابینتی است که نیتن باز میکند. 12 - Inventory Drawings مرحله: 15 - The Thieves of Libertalia محوطه: محوطه اداری لیبرتالیا - اتاق خزانه داری سم و نیتن در ادامه به اتاق خزانه داری رسیدند ولی اثری از گنج ایوری هم نبود. اینجا می توانید اتاق خزانه داری را جستجو کنید که شامل باز کردن چندین کشو و صندوقچه و... است. نکته بسیار مهم این است که بعد مدتی گشتن سم شما را صدا میکند تا چیزی را نشان دهد. اگر شما پیشش بروید و صحبت کنید بعدا دیگر نمیتوانید اتاق را کامل جستجو کنید و... معمولا این یادداشت در داخل دومین صندوقچه است که نیتن باز میکند. 13 - Inventory Note مرحله: 15 - The Thieves of Libertalia محوطه: محوطه اداری لیبرتالیا - اتاق خزانه داری سم و نیتن در ادامه به اتاق خزانه داری رسیدند ولی اثری از گنج ایوری هم نبود. اینجا می توانید اتاق خزانه داری را جستجو کنید که شامل باز کردن چندین کشو و صندوقچه و... است. نکته بسیار مهم این است که بعد مدتی گشتن سم شما را صدا میکند تا چیزی را نشان دهد. اگر شما پیشش بروید و صحبت کنید بعدا دیگر نمیتوانید اتاق را کامل جستجو کنید و... معمولا این یادداشت در داخل چهارمین کشو یا کابینتی است که نیتن باز میکند. 14 - Inspector's Letter مرحله: 17 - For Better or Worse محوطه:جنگل نزدیک نیو دوون - بالا نزدیک جریان کمی بعد اینکه نیتن و النا با ماشین از یک تپه گلی پایین آمده و به طرف دیگر یک پل شکسته پریدند شما جایی هستید که رانندگی طولانی به جلو می کنید. در زمان حرکت حواستان به سمت راست جاده خاکی باشد تا یک سکو و نردبان بیابید. اینجا از ماشین پیاده شوید و روی سکو بروید تا جلوتر هم یک خانه کوچکی ببینید. وارد خانه بشوید و یادداشت را از روی بشکه سمت راست بردارید. 15 - Dead Colonist Letter مرحله: 17 - For Better or Worse محوطه:جنگل نزدیک نیو دوون - نزدیک نیو دوون در یک قسمت پل سنگی که نیتن و النا با ماشین دارند ازش میگذرند خراب میشود و ... در نهایت نیتن نجات پیدا خواهد کرد. اینجا به بعد با النا پیاده خواهید بود چون ماشین سقوط کرده.جلو بروید و از لبه‌های دیوار گرفته و بالا بروید. شما باید به بالاترین نقطه در سمت چپ برسید وروی سطح که رسیدید به را نگاه کنید تا یک سطح دیگر در پایین ببینید. روی آن بپرید اینجا هم در راست بالا بروید تا لبه دیگری در بالا سمت راست دیده شود. اسکلت روی آن سطح است و یادداشت را باید از روی آن بردارید. 16 - Threatening Note مرحله: 18 - New Devon محوطه:جنگل نزدیک نیو دوون - قصر سیل زده نیتن و النا به در پشت دروازه نیو دوون می رسند و اینجا پر شده است از اسکلت اجساد داخل قفس و... شما بعد از رد شدن از دیوار به سمت دیگر روی یک مجسمه وسط آب می پرید. بعد از این داخل آب شنا کنید به سمت سطح چوبی در چپ و روی آن بروید. در سمت راست و سپس چپ روی سطح پوشیده و سبز بپرید و سپس چرخیده و خود تان را به سکوی چوبی بالایی برسانید. جلوتر به سمت چارچوب در سمت چپ رفته و اینجا داخل بپرید. وارد فضای زیر دیوار شده تا به اتاق خواب برسید. این یادداشت روی تختخواب است. 17 - Letter of Revenge مرحله: 18 - New Devon محوطه:جنگل نزدیک نیو دوون - نزدیک عمارت وانت بعد از رد شدن از یک محوطه پر از سربازان شورلاین نیتن و النا وارد غار و بعد از راه آب و شنا جلوتر می روند و از طرف دیگر غار بیرون میشوند. در بیرون هم آنها از دور سربازان شورلاین را می بینند که جلوی عمارت ایوری هستند. به پایین بپرید که جلوتر اسکلت آویزان زنی دیده شود. یادداشت را از روی میز بردارید. 18 - Alliance Letter مرحله: 18 - New Devon محوطه:جنگل نزدیک نیو دوون - عمارت بالدریج وقتی نیتن و النا از اتاق خواب عمارت بالدریج بالا رفتند از سمت در رو خارج شوید و بعد از این مستقیم جلو وارد اتاق شومینه شوید. یادداشت روی میز در سمت راست است که در سمت چپ هم یک مجسمه از پرنده را می شود نگاه کرد. 19 - Tew’s Invitation مرحله: 18 - New Devon محوطه: نیو دوون - عمارت توماس تیو در عمارت توماس تیو بالاخره به اتاقی می رسید که میز ضیافت بزرگی در آن است. بعد از دیدن کات سین یادداشتی که النا روی میز گذاشت را بردارید. 20 - Letter of Regret مرحله: 18 - New Devon محوطه: نیو دوون - عمارت توماس تیو بعد از برداشتن همه موارد از اتاق میز غذاخوری شما و النا وارد اتاق بعدی می شوید. شومینه را بررسی کنید و یادداشت نیم سوز را بردارید. 21 - My Loyal Subjects مرحله: 18 - New Devon محوطه: نیو دوون - عمارت ایوری در عمارت ایوری یک جنگ سرسخت با سربازان شورلاین را پشت سر می گذارید. وقتی تمام شد شما درب را با کمک النا باز میکنید. در محوطه بعدی النا یک نامه پیدا میکند و آن را میخواند. بعد از اینکه تمام شد هم آن را به شما می دهد. با دکمه مثلث یادداشت شماره 21 بازی را از النا بگیرید. 22 - Exley’s Journal Page مرحله: 20 - No Escape محوطه:گورستان کشتی ها - قست دیگر شهر نیتن و النا، سم و سالیوان در یک محوطه به بعد با هم هستند و نیتن را به سکوی پایین تر می رسانند. نیتن هم با طناب و قلاب این سه نفر را روی یک لیفت به سمت دیگر می کشد. اینجا نیتن هم خودش را رساند ولی لیفت شکست و نیتن و سم دوباره جدا می شوند و نیتن و النا و سالی میخواهند به کمک سم بروند. جلوتر و پشت سر النا و سالی که حرکت می کنید خانه ای در سمت راست هست که باید وارد شوید. یادداشت در سمت راست روی میز است. 23 - Burnes' Grandson's Note مرحله: 21 - Brothers Keeper محوطه: به دنبال ردپاهای سم - بالا رفتن از کوه بعد از سومین بار دیدن ردپای سم و بالا رفتن ازه و رد شدن از غار شما درنهایت به جایی می رسید که کمپ آتش قدیمی وجود دارد. از صخره های سمت راست بالا بروید و از روی اسکلت یادداشت را بردارید. راهیاب آنچارتد 4 راهیاب مراحل Prologue • Chapter 01 - The Lure of Adventure • Chapter 02 - Infernal Place • Chapter 03 - The Malaysia Job • Chapter 04 - A Normal Life • Chapter 05 - Hector Alcazar • Chapter 06 - Once a Thief... • Chapter 07 - Lights Out • Chapter 08 - The Grave of Henry Avery • Chapter 09 - Those Who Prove Worthy • Chapter 10 - The Twelve Towers • Chapter 11 - Hidden in Plain Sight • Chapter 12 - At Sea • Chapter 13 - Marooned • Chapter 14 - Join Me in Paradise • Chapter 15 - The Thieves of Libertalia • Chapter 16 - The Brothers Drake • Chapter 17 - For Better or Worse • Chapter 18 - New Devon • Chapter 19 - Averys Descent• Chapter 20 - No Escape • Chapter 21 - Brothers Keeper • Chapter 22 - A Thiefs End • Epilogue
  3. آنچارتد 4 - تصاویر ژورنال

    در آنچارتد 4 وقتی با نیتن در محیط حرکت و جستجو می‌کنید بازی گاهی اوقات این آپشن را می‌دهد که چیزی در دفترچه شخصی نیتن (یا ژورنالش) نقاشی کنید. این معمولا یک نقاشی جالب توجه ثبت لحظه یا نوشتن یک متن است که با آیکون کتابچه که روی آن یک قلم است مشخص است. وقتی آیکون ظاهر شود باید دکمه مثلث را بزنید تا نیتن شروع کند به ثبت آن. بعد از این هم می‌توانید با دکمه تاچ‌پد دفترچه را باز کنید و نقاشی یا متن را ببینید.نیتن در مجموع دو نوع ثبت در دفترچه دارد که یکی همین ثبتی‌های خودش و دیگر مورد هم یادداشت ژورنال است.یعنی نیتن کاغذ یادداشت به جا مانده از دیگران را پیدا می‌کند که مشابه سندی قدیمی است و بیشتر حالت سرنخ دارد. که نیتن این‌ها را هم در دفترچه (یا ژورنال خودش) قرار می‌دهد. پس نقاشی و یادداشت با هم این تفاوت را دارند. در زیر لیست کامل تصاویر ژورنال نیتن قرار گرفته است. اگر شما فقط یک چیز در دفترچه ثبت کنید تروفی Jot This Down را می‌گیرید و اگر همه این‌ها را بگیرید (مجموعا 25 مورد) تروفی Lost Art of Journaling Trophy به دست می‌آید. همین طور بعضی موارد هستند که نیتن خودکار در دفترچه شخصی‌اش ثبت می‌کند. محتویات 01 - Excavated Grave 02 - Libra Constellation Sketch 03 - Those Who Prove True or False 04 - Door Mechanism 05 - Condent’s Sigil 06 - Baldridge’s Sigil 07 - Signal Tower 08 - Bonny’s Sigil 09 - Sunken Ship 10 - Grave 11 - Dead Pirate on Wooden Pole 12 - Cistern 13 - Diorama 14 - Large Avery Statue 15 - Impaled Skeleton 16 - Hanging Skeleton 17 - Horse Bones 18 - Pirate Code Of Conduct 19 - Sam In The Stock 20 - Another Sigil 21 - Avery Statue Head 22 - Water Wheel 23 - What Pirate Bridges Are Made of 24 - Gunsway Vase 25 - Honor Among Thieves 01 - Excavated Grave مرحله: 08 - The Grave of Henry Avery محوطه: کلیسای قدیمی - قبرستان نیتن و برادرش سم در اسکاتلند بالاخره به قبرستان کلیسا می‌رسند. همین اول کار نیتن در دفترچه خودش یک تصویر می‌کشد که خودکار این کار انجام می‌شود. بعد تمام شدن کارش به آن طرف در سمت چپ پریده و نزدیک قبر باز شده شوید. بازی به شما اینجا امکان ثبت یک تصویر در دفترچه را می‌دهد. دکمه مثلث را بزنید تا نیتن از این صحنه تصویری در دفترش بکشد. 02 - Libra Constellation Sketch مرحله: 08 - The Grave of Henry Avery محوطه: کلیسای قدیمی - قبرستان در زیرزمین جایی که شما پازل نور و روشن کردن نقطه‌ها را تکمیل می‌کنید صدای باز شدن درب (یا چیزی شبیه در) می‌آید و سم به سمت دروازه می‌دود. پیش سم بروید تا یک گفتگوی اختیاری با سم داشته باشید. مثلث را که بزنید نیتن بعد از صحبتش یک نقاشی هم در دفترچه خود ثبت می‌کند. 03 - Those Who Prove True or False مرحله: 09 - Those Who Prove Worthy محوطه: غارهای منتسب به هنری ایوری نیتن و سم این مرحله 9 را در جلوی یک سری مجسمه و قفس های آویزان شروع می‌کنند.یکی از قفس ها آیکون ثبت در دفترچه دارد پس مثلث را بزنید تا نیتن این لحظه را ثبت کند. 04 - Door Mechanism مرحله: 09 - Those Who Prove Worthy محوطه:غارهای منتسب به هنری ایوری - معمای بشکه آب یک جا نیتن و برادرش به محوطه ای می رسند و به دام می‌افتند که باید شما یک مکانیزم قدیمی و چوبی را که مثل پازل طراحی شده حل کنید. وقتی حل کردید و نیتن در را باز کرد این سوراخ که نیتن دستش را داخلش کرد و در را باز کرد یک آیکون ژورنال دارد. دکمه مثلث را بزنید تا نیتن آن را ثبت نماید. 05 - Condent’s Sigil مرحله: 10 - The Twelve Towers محوطه: زمین‌های آتشفشان ماداگاسکار - برج کنار سراشیبی در زمین‌های وسیع اطراف آتشفشان ماداگاسکار نیتن و دوستانش با جیپ رانندگی خواهند کرد. یک نقطه شما به محلی می رسید که ماشین نمی تواند بالا برود و ... شما اینجا کنار اولین برجک قدیمی هستید که رسما مخروبه ای بیش نیست و ... بروید داخل برجک و کمی محیط را بررسی کنید. روی زمین یک علامت حکاکی شده که همین را نیتن می تواند در ژورنالش ثبت کند. دکمه مثلث را وقتی آیکون روی این علامت آمد بزنید. 06 - Baldridge’s Sigil مرحله: 10 - The Twelve Towers محوطه: زمین‌های آتشفشان ماداگاسکار - برجک دوم (اولین جا که سربازان مسدود کردند) به برجک دوم که برسید نیتن و دوستانش تعداد زیادی سرباز را می بینند و نیتن اینجا باید حتما سربازان را نابود کند تا از پل رد شود. وقتی سربازان را کشتید و محوطه پاکسازی گردید در نزدیکی برجک (سمت چپ) ساختمان خرابه ای است که روی دیوار یک ضامن انفجاری قرار دارد. اهرم را که بزنید دروازه برجک منهدم می‌شود و شما کافی است واردش شوید تا آیکون ژورنال را روی علامت روی زمین ببینید. 07 - Signal Tower مرحله: 10 - The Twelve Towers محوطه: زمین‌های آتشفشان ماداگاسکار - نزدیک برجک سیگنال وقتی جستجوها در زمین های وسیع زیر آتشفشان تمام شد و نیتن و دوستانش کل مسیر را بالا رفتند. یک جا در نزدیکی برجک نسبتا سالمی که قبلا برای علامت دادن ظاهرا استفاده می شده خواهید ایستاد. همه پیاده می شوند و ... شما آیکون ژورنال را وقتی فعال می کنید که نزدیک برجک و پلکانش شوید. همین که آیکون ظاهر شد مثلث را بزنید که نیتن تصویر دیگری در ژورنالش بکشد. این ثبت شخصی شماره هفتم نیتن در دفترچه است. 08 - Bonny’s Sigil مرحله: 10 - The Twelve Towers محوطه: زمین‌های آتشفشان ماداگاسکار - برجک نزدیک پل چوبی معلق در این مرحله به نقطه دیگری می رسید که جیپ را نیتن نگه می دارد و همه پیاده می‌شوند چون راه ماشین رو بسته است و پل چوبی معلق را اول باید پایین بیاورید.در سمت راست شما یک برجک مخروبه دیگری دیده میشود. وارد آن شوید تا علامت دیگری از یک دزد دریایی دیگر ببینید. نیتن این امکان را دارد که یک چیز جدید در دفترچه اش ثبت کند و وقتی آیکون روی علامت روی زمین مشخص شد مثلث را بزنید تا نیتن ثبت کند. 09 - Sunken Ship مرحله: 12 - At Sea محوطه: خلیج کینگز بی ماداگاسکار - جزایر کوچک مرحله 12 بازی از جایی شروع می‌شود که نیتن و سم در یک قایق موتوری بزرگی هستند که سه جزیره یا خشکی کوچک جلویشان است. قایق را برانید به دورترین نقطه در جلو سمت چپ محیط تا یک جزیره و کشتی که غرق شده پیدا کنید.نزدیک خاک شوید و از قایق پیاده شوید. نزدیک کشتی شوید آیکون ژورنال جلوی بادبان می‌آید و با زدن دکمه مثلث میتوانید ثبت کنید. 10 - Grave مرحله: 12 - At Sea محوطه: خلیج کینگز بی ماداگاسکار - جزایر کوچک مرحله 12 بازی از جایی شروع می‌شود که نیتن و سم در یک قایق موتوری بزرگی هستند که سه جزیره یا خشکی کوچک جلویشان است. همین طور جلو و به سمت جزیره وسط بروید. اینجا یک محوطه کوچک ساحلی است. کمی که بگردید یک صلیب چوبی در سمت چپ می بینید که آیکون ژورنال روی آن ظاهر می‌شود. 11 - Dead Pirate on Wooden Pole مرحله: 12 - At Sea محوطه: خلیج کینگز بی ماداگاسکار - جزایر کوچک مرحله 12 بازی از جایی شروع می‌شود که نیتن و سم در یک قایق موتوری بزرگی هستند که سه جزیره یا خشکی کوچک جلویشان است. با قایق به سمت راست محیط بروید و جزیره را هم که دیدید به سمت راست جزیره بروید. یک محوطه ساحلی است و باید از قایق پیاده شوید. شما اینجا متوجه یک برجک نگهبانی در وسط جزیره می‌شوید. همین لب ساحل را جلو بروید تا یک اسکلت دزد دریایی پیدا شود. آیکون ثبت در دفترچه برای این اسکلت است. 12 - Cistern مرحله: 12 - At Sea محوطه: خلیج کینگز بی ماداگاسکار - بالای Cistern در یک قسمت، نیتن و سم از سطح برجکی به یک طرف دیگر می‌پرند و بلافاصله از یک سراشیبی گلی هم سر می‌خورند که در سمت چپ یک treasure مخفی است. از دیوار به سمت راست بالا بروید. مسیر را که دنبال نید بالاخره به جایی می‌رسید که باید طناب و قلاب را پرتاب کنید (آیکونش ظاهر می‌شود). قبل از این وقتی به دیوار و مجسمه‌ها نگاه کنید آیکون ثبت در دفترچه ظاهر می‌شود. 13 - Diorama مرحله: 12 - At Sea محوطه: خلیج کینگز بی ماداگاسکار - اتاق مهندسی وقتی با طناب از ارتفاع پایین محوطه میدان مانند با مجسمه های بزرگ در اطرافتان رسیدید،شما دو در کوچک در پایین این منطقه خواهید دید و شما باید به سمت راستی وارد شوید تا آیکون ثبت در ژورنال روی میزی که ماکت از شهر ساخته شده بیاید. 14 - Large Avery Statue مرحله: 12 - At Sea محوطه: خلیج کینگز بی ماداگاسکار - جزیره دارای برجک نگهبانی شما در ادامه پازل محیطی را حل می‌کنید و هر مرحله چند مجسمه از ناخداهای دزدان دریایی قدیمی از زمین بیرون می آیند. آخرین مرحله ولی مجسمه خود هنری ایوری دیده نمی شود که باعث تعجب نیتن و سم است. این ولی خیلی زود مجسمه بزرگ ایوری را بعد اینکه بیرون آمدند می بینند. شما باید به سمت جزیره برجک نگهبانی بروید. در مقابل مجسمه بزرگ ایوری که باشید آیکون ثبت در ژورنال ظاهر می شود. 15 - Impaled Skeleton مرحله: 13 - Marooned محوطه: قسمت خارجی جزیره اصلی - داخل غار پشت آبشار بعد از دیدن کات سین که نیتن سربازان را می بیند) شما داخل یک غار پشت آبشاری هستید. از آن بالا و روی لبه میانی بروید و سپس روی سطح بعدی بروید. نیتن چراغ قوه اش را روشن می کند اینجا. نزدیک دیوار مقابل شوید تا اسکلتی ببینید که نیتن می تواند آن را در دفتر ثبت کند. 16 - Hanging Skeleton مرحله: 13 - Marooned محوطه: قسمت خارجی جزیره اصلی - پشت غار آبشار پس از خروج از غار و در ادامه بالا رفتن از صخره ها، شما به جایی می‌رسید که یک اسکلت آویزان شده روی صخره مقابل دیده می‌شود. نزدیکش که بشوید آیکون ثبت ظاهر می شود و نیتن در دفترچه اش آن را می کشد. 17 - Horse Bones مرحله: 14 - Join Me in Paradise محوطه: لیبرتالیا - بخش اقتصادی دهکده بعد از مدت ها جستجو سم و نیتن بالاخره لیبرتالیا را می یابند و شما همین اول کار در بخشی هستید که مغازه ها و ... است و سم و نیتن نتیجه میگیرند که این محل قبلا باید بخش اقتصادی لیبرتالیا باشد. جلوتر در سمت چپ یک ساختمان مخروبه اصطبل هست. شما که وارد شوید خیلی زود نیتن متوجه اسکلت اسب ها می شود که همین طور سر جایشان بسته هم بودند و مرده بودند. آیکون ثبت در دفتر برای همین اسکلت اسب است. 18 - Pirate Code Of Conduct مرحله: 14 - Join Me in Paradise محوطه: لیبرتالیا - بخش اقتصادی دهکده بیرون از اصطبل در سمت چپ که جلو بروید یک تخته سنگی تراش خورده در وسط خیابان نصب شده که آیکون ثبت در دفتر برای همین است. 19 - Sam In The Stock مرحله: 14 - Join Me in Paradise محوطه: لیبرتالیا - بخش اقتصادی دهکده بعد از رد شدن از آهنگری جایی که تخته هایی برای تنبیه دزدها نصب شده، سم سر شوخی را باز می کند و خودش را روی آن قرار می دهد و از ناتان می خواهد که عکسش را بکشد. این مورد ممکن است از دست برود چون اگر حواستان به سم نباشد ممکن است او چنین شیرین کاری نکند. آیکون صبت حالا روی سم ظاهر می شود و دکمه مثلث را که بزنید ناتان نقاشی جالبی می کشد! 20 - Another Sigil مرحله: 14 - Join Me in Paradise محوطه: لیبرتالیا - بخش اقتصادی دهکده کمی جلوتر این محل یک مسجمه بزرگ از هنری ایوری هست که باید پشت مجسمه بروید تا آیکون ثبت در دفترچه بیاید. 21 - Avery Statue Head مرحله: 15 - The Thieves of Libertalia محوطه: محوطه اداری لیبرتالیا - اتاق خزانه داری سم و نیتن در ادامه به ااق خزانه داری رسیدند ولی اثری از گنج ایوری هم نبود. اینجا می توانید اتاق خزانه داری را جستجو کنید. به سمت دیگر اتاق بروید تا سر مجسمه ایوری را روی زمین افتاده ببینید. نیتن می تواند از این تصویری در دفترش ثبت کند. 22 - Water Wheel مرحله: 17 - For Better or Worse محوطه:جنگل نزدیک نیو دوون - نزدیک آسانسور بزرگ در این مرحله نیتن و النا بالخره به جایی می رسند که النا می گوید می شود از آسانسور بزرگ چوبی استفاده کرد. اینجا یک آسیاب آبی بزرگی هست که جزو مکانیزم آسانسور نیز هست و اگر کنارش بروید علامت ثبت در دفترچه را خواهید دید. 23 - What Pirate Bridges Are Made of مرحله: 17 - For Better or Worse محوطه:جنگل نزدیک نیو دوون - نزدیک آسانسور بزرگ در یک قسمت پل سنگی که نیتن و النا با ماشین دارند ازش میگذرند خراب میشود و ... در نهایت نیتن نجات پیدا خواهد کرد. اینجا به بعد با النا پیاده خواهید بود چون ماشین سقوط کرده.مستقیم جلو بروید و سپس در سمت راست و نزدیک رودخانه را مسیرش را ادامه دهید تا آیکون ثبت در دفترچه از دور و برای پل تخریب شده ظاهر شود. 24 - Gunsway Vase مرحله: 18 - New Devon محوطه: نیو دوون - عمارت بالدریج وقتی نیتن و النا از عمارت بالدوین بالا رفتند از راه در بیرون بروید سپس به راست چرخیده تا یک شی دکور باارزشی ببینید.آیکون ثبت در دقترچه هم روی همین ظاهر می شود. 25 - Honor Among Thieves مرحله: 18 - New Devon محوطه: نیو دوون - عمارت توماس تیو در عمارت توماس تیو بالاخره به اتاقی می رسید که میز ضیافت بزرگی در آن است. بعد از دیدن کات سین نیتن می تواند از میز ضیافت تصویری در دفترش رسم کند. راهیاب آنچارتد 4 راهیاب مراحل Prologue • Chapter 01 - The Lure of Adventure • Chapter 02 - Infernal Place • Chapter 03 - The Malaysia Job • Chapter 04 - A Normal Life • Chapter 05 - Hector Alcazar • Chapter 06 - Once a Thief... • Chapter 07 - Lights Out • Chapter 08 - The Grave of Henry Avery • Chapter 09 - Those Who Prove Worthy • Chapter 10 - The Twelve Towers • Chapter 11 - Hidden in Plain Sight • Chapter 12 - At Sea • Chapter 13 - Marooned • Chapter 14 - Join Me in Paradise • Chapter 15 - The Thieves of Libertalia • Chapter 16 - The Brothers Drake • Chapter 17 - For Better or Worse • Chapter 18 - New Devon • Chapter 19 - Averys Descent• Chapter 20 - No Escape • Chapter 21 - Brothers Keeper • Chapter 22 - A Thiefs End • Epilogue
  4. کسی دریک

    کسی دریک Cassie Drake تولد حدود 2017-2018 (مدتی بعد از آنچارتد 4) ملیت آمریکا جنسیت زن وضعیّت زنده ارتباطات ناتان دریک (پدر) النا فیشر (مادر) ساموئل دریک (عمو) کاساندرا مورگان (مادربزرگ) ویکتور سالیوان (دوست خانوادگی) ویکی (سگ خانگی) حضور آنچارتد 4: پایان یک دزد شغل جوینده گنج (قانونی) صداگذار و موشن کاپچر کتلین دور کسی دریک (Cassie Drake) دختر پروتاگونیست سری آنچارتد یعنی ناتان دریک و النا فیشر است. او در مرحله Epilogue در بازی آنچارتد 4 قابل کنترل می باشد. او توسط کتلین دور صداگذاری و موشن کاپچر شده است. محتویات بیوگرافی پس زمینه Uncharted 4: A Thief's End منابع بیوگرافی پس زمینه کسی دریک در سال 2017 یا 2018 (چند وقت بعد از وقایع بازی آنچارتد 4 از ناتان دریک و النا فیشر متولد شد. او تنها بچه این خانواده است و عمویی هم به اسم ساموئل دریک دارد. او در مرحله اپیلوگ بازی آنچارتد 4 بین سن 11 تا 13 سالگی نشان داده میشود و قابل کنترل نیز هست. او هم مثل پدر و مادرش علاقه شدیدی به ماجراجویی دارد. Uncharted 4: A Thief's End در وقایع اپیلاگ بازی آنچارتد 4 به نظر خانواده دریک قبل از سفری به هند برنامه یک گشت و گداز دریایی با قایق تفریحی هم داشتند.کسی مشغول بازی کامپیوتری بود و بعد متوجه شد که پدر و مادرش نیستند.او اتاق ها را جست و جو کرد و در اتاق پدرش کلید کمد مخصوص ناتان را پیدا کرد.او که خیلی در این مورد کنجکاو بود چون هیچ وقت اجازه دیدنش را نداشت از نبودن پدر و مادر نهایت استفاده را برد و کمد را باز کرد. که این باعث حیرت و تعجب او شد چون وسایل عجیب و غریبی پیدا کرد. او همینطور کتابی درباره دزدان دریایی پیدا کرد و مشغول خواندنش شد که چند عکس از جمله عکس کودکی ناتان و ساموئل دریک و همینطور عکس ناتان، مادرش النا و ویکتور سالیوان روی یک تپه از طلا و جواهر را دید. همین موقع بود که پدر و مادرش وارد شدند و مچش را گرفتند. او از این دو نفر خواست که درباره محتویات کمد توضیح بدهند. چون خبر نداشت که والدینش قبل اینکه جستجوگر و سیاح شوند قبل از آن ماجراجو و جوینده گنج غیر قانونی بودند. به هر حال النا از ناتان میخواهد که همه چیز را به کسی بگوید و این سه درحالی که به سمت قایق می رفتند ناتان درباره ماجراجویی های خطرناکش تا قبل از به دنیا آمدن کسی با او صحبت کرد. منابع Cassie Drake در آنچارتد ویکی
  5. آنچارتد 4 - سنگ‌چین‌ها

    سنگ چین‌ها یا همان Rock cairns در مرحله 10: The Twelve Towers دیده می‌شوند. در حالی که رانندگی می‌کنید، این سنگ چین‌ها را در محیط پیدا می‌کنید و باید با ماشین به آن بکوبید تا تخریب شود. در مرحله مجموعا 16 سنگ چین باید پیدا و تخریب شود و اگر این کار انجام شود تروفی Not a Cairn in the World باز می‌شود. محتویات سنگ چین 1 سنگ چین 2 سنگ چین 3 سنگ چین 4 سنگ چین 5 سنگ چین 6 سنگ چین 7 سنگ چین 8 سنگ چین 9 سنگ چین 10 سنگ چین 11 سنگ چین 12 سنگ چین 13 سنگ چین 14 سنگ چین 15 سنگ چین 16 سنگ چین 1 در بخش اول و شروع بازی اولین سنگ چین درست در مسیر نیتن دیده می‌شود. همین طور که رانندگی کنید سنگ چین اول درست بین اول دو راهی دیده می‌شود. باید با ماشن به آن بکوبید. سنگ چین 2 بعد از رد کردن خانه خرابه‌های اولی که اولین treasure را درش پیدا کردید شما سنگ چین دوم را هم با فاصله کمی از آنجا می‌توانید پیدا کنید. این در مسیر سمت چپ در مقابل قابل مشاهده است. سنگ چین 3 پشت یک آبشار نیتن treasure و journal note جدید پیدا می‌کند. بعد از این شما جیپ را به بیرون می‌رانید و در ادامه از زیر یک پل چوبی رد می‌شوید. سنگ چین سوم در این محدوده است یعنی سمت چپ و روی تخته سنگ اول مسیری که می‌خواهید دور بزنید و روی پل بروید. سنگ چین 4 بعد از عبور از پل چوبی کوچک، نیتن و دوستانش باید از یک تپه دیگر بالا بروند که به خاطر باتلاقی بودن شما باید لاستیک جیپ را به تخته سنگ برسانید و ... بالای تپه که بروید یک پل چوبی بزر تر در پیش رو هست (همانی که اگر رویش بروید تکان می‌خورد و می‌ترسند) قبل از این پل تخته سنگی در چپ مسیر هست که سنگ چین 4 هم رویش است. سنگ چین 5 سنگ چین پنجم هم مثل قبلی درست در مسیر نیتن است و بعید است کسی نبیند. این سنگ چین را روی تخته سنگ بلندی در سمت چپ و درست قبل از پیچ به چپ می‌بینید. سنگ چین 6 یک جا مسیر شدیدا صعب العبور می‌شود و باید روی تخته سنگ‌ها را برانید و به بالا بروید و.. خوب همین که بالا رسیدید جلوتر کمی که بروید سنگ چین شماره 6 مرحله هم در راهتان (سمت چپ راه) قابل نمایش است. سنگ چین 7 سنگ چین شماره 7 هم یالای یک راه تخته سنگی است (همان که تخته سنگ زیر ماشین اول تکان می خورد ولی بعد ثابت می‌ماند) خوب این بالا که برسید سنگ چین هفتم را در سمت راست جاده خاکی می‌بینید. سنگ چین 8 نیتن و تیمش یک قسمت گیر می‌کنند و ماشین در مسیر باتلاقی و رو به بالا دیگر بالا نمی‌رود. شما در نقش نیتن قلابی که جلوی ماشین است را برمی‌دارید و بالا دور درخت می‌بندید و ... بالا می‌آیید. مسیر جلوتر شما در دست راست می‌توانید جاده را دنبال کنید و یک جاده گلی را پایین بیایید که به یک سری خانه خرابه هایی منتهی است. قبل این خانه های مخروبه در سمت چپ جاده شما یک تخته سنگ بسیار بزرگی است که سنگ چین شماره هشت هم روی آن است. سنگ چین 9 کمی بعد اینکه Parchment Scroll treasure را از یک محوطه خرابه کوچک برداشتید راه گل و لاخی را ادامه بدهید. در انتهای جاده سمت چپ یک سری تخته سنگ بلندی هست که سنگ چین شماره 9 هم روی آن است. از هر سمت جاده باید بالا بروید و به روی تخته سنگ برسید و سنگ چین را خورد کنید. سنگ چین 10 بعد بالا رفتن از تپه گلی و در ادامه محوطه برج مخفی کاری به سمت جاده پایینی بروید و سپس به سمت راست تا سنگ چین را ببینید. سنگ چین 11 کمی بعد اینکه از دومین برج مخفی کاری و درگیری رد شدید و مسیر را ادامه دادید به یک محوطه بزرگ و قابل جستجو می رسید که از قضا موراد collectibles زیادی هم در خود جا داده است. وقتی اولین بار از تخته سنگی پایین آمدید سنگ چین شماره یازده روبرو و روی تخته سنگی است. سنگ چین 12 کمی بعد اینکه از دومین برج مخفی کاری و درگیری رد شدید و مسیر را ادامه دادید به یک محوطه بزرگ و قابل جستجو می رسید که از قضا موراد collectibles زیادی هم در خود جا داده است. وقتی اولین بار از تخته سنگی پایین آمدید جلوتر محوطه ای است که اولین محوطه های ساختمان خرابه در سمت چپ مشخص هستند.در راه سمت چپ که دو ستون در طرف هایش قرار دارد جلو رفته و بعد هم یک مسیر سنگی در کناره کوه است. شما از راهی که یک ستون در سمت چپ است رد شوید. وقتی به پیچ بعد از ستون برسید یک درخت در جلو سمت چپ دیده می‌شود. از مسیر سنگی سمت چپ درخت بالا بروید تا به یک چیزی شبیه پلکان می‌رسید. این پلکان به یک ساختمان خرابه دیگر منتهی است و سنگ چین شماره دوازده هم در سمت چپ این ساختمان مشخص است. سنگ چین 13 کمی بعد اینکه از دومین برج مخفی کاری و درگیری رد شدید و مسیر را ادامه دادید به یک محوطه بزرگ و قابل جستجو می رسید که از قضا موراد collectibles زیادی هم در خود جا داده است. وقتی اولین بار از تخته سنگی پایین آمدید مسیر مقابل را تا تپه بعدی جلو رفته و بالا بروید. رانندگی کنید تا بالاخره یک تونل جلوتر مشخص شود. قبل این تونل و در سمت چپ سنگ چین شماره سیزده هم روی تخته سنگ است. سنگ چین 14 جلوتر از جاده سمت چپ تونل یک تپه کوچک پوشیده از گل‌ها می‌یابید که قبل از رسیدن به دو ستون بالای تپه معلوم است. سنگ چین شماره چهارده در جاده که بالا می‌روید معلوم است. سنگ چین 15 سنگ چین شماره 15 هم درست در مسیر اصلی بازی است یعنی قبل از برجک که نیتن از آن بالا می‌رود. سنگ چین 16 بعد از کشتن سربازان و درست کردن پل، شما مسیر را جلو می روید و از تپه بالا می روید. سنگ چین آخر در لبه جاده باریک است. راهیاب آنچارتد 4 راهیاب مراحل Prologue • Chapter 01 - The Lure of Adventure • Chapter 02 - Infernal Place • Chapter 03 - The Malaysia Job • Chapter 04 - A Normal Life • Chapter 05 - Hector Alcazar • Chapter 06 - Once a Thief... • Chapter 07 - Lights Out • Chapter 08 - The Grave of Henry Avery • Chapter 09 - Those Who Prove Worthy • Chapter 10 - The Twelve Towers • Chapter 11 - Hidden in Plain Sight • Chapter 12 - At Sea • Chapter 13 - Marooned • Chapter 14 - Join Me in Paradise • Chapter 15 - The Thieves of Libertalia • Chapter 16 - The Brothers Drake • Chapter 17 - For Better or Worse • Chapter 18 - New Devon • Chapter 19 - Averys Descent• Chapter 20 - No Escape • Chapter 21 - Brothers Keeper • Chapter 22 - A Thiefs End • Epilogue
  6. Rock_Cairn_16_2.jpg

  7. Rock_Cairn_16_1.jpg

  8. Rock_Cairn_15_2.jpg

  9. Rock_Cairn_15_1.jpg

  10. Rock_Cairn_14_2.jpg

  11. Rock_Cairn_14_1.jpg